KONSEP BLOG SAYA 1:31 AM

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamualaikum w.b.t…


Alhamdulillah, ucapan kesyukuran ke hadrat Allah SWT kerana dengan limpah kurnia-Nya dan keizinan-Nya dapat saya menyiapkan blog saya ini. Konsep dalam blog saya ini ialah mengenai isu-isu semasa yang boleh dijadikan penghayatan dan pengajaran kepada semua. Antara isu yang saya bincangkan dalam blog ini ialah isu yang berkaitan dengan ilmu Islam yang perlu dipelajari agar tidak ketinggalan mengenainya. Selain itu, ada juga isu yang berkaitan dengan permasalahan muda-mudi sekarang. Penghayatan al-Quran dan agama Islam amat penting agar kita selamat daripada sebarang gejala yang tidak sihat.

Terdapat juga isu yang boleh manjadi panduan untuk membina kehidupan dan keluarga yang bahagia. Sebagaimana kita tahu, pada zaman yang serba moden ini, terdapat ramai pasangan suami isteri yang membuat aduan di Pejabat Agama untuk menyelesaikan masalah rumah tangga. Semoga isu yang dikemukakan dalam blog saya ini dapat menjadi panduan untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi. Secara keseluruhannya, isu-isu yang saya bincangkan ini adalah berkaitan dengan isu semasa yang tidak asing lagi bagi kita semua seperti isu ekonomi, isu Negara Islam, kaedah untuk mendidik anak, pembinaan keluarga bahagia, keadilan dalam politik, kepentingan ilmu-ilmu Islam, akidah umat Islam, undang-undang dalam Islam dan isu berkaitan masalah pelajar atau mahasiswa.

Akhirnya, ucapan jutaan terima kasih kepada sahabat-sahabat yang sudi memberi komentar dan cadangan mengenai isu-isu yang saya kemukakan ini. Terima kasih juga kepada Prof. Madya Dr. Zulkiple bin Abd. Ghani kerana telah mengajar dan membuka minda kami untuk terus berjuang dalam aktiviti dakwah. Akhir kalam, segala yang baik itu datangnya daripada Allah SWT dan yang kurang itu datangnya daripada kelemahan diri saya sendiri.

Wallahu’alam...

1 comments:

khairol said...

ltak la hadis ikot bulan..hehe..bkan x bleh..ikot perkembangan semase la katekan..